هوش مصنوعی برای لینوکس

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

افزایش بهره‌وری با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کاربران لینوکس در 2024

بدون شک، هوش مصنوعی و چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT در حال متحول کردن تمام جنبه‌های زندگی ما هستند. با رایج شدن روزافزون فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که به ما اجازه می‌دهند وظایف روزمره را خودکار کرده و از خطاهای انسانی جلوگیری کنیم، آگاهی کاربران لینوکس از نحوه استفاده از این روند جدید، اهمیت حیاتی دارد.

در این مقاله هوش مصنوعی برای لینوکس، بهترین ابزارهای نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌توانید بر روی ماشین لینوکس خود نصب کنید تا بهره‌وری‌تان را افزایش دهید، معرفی خواهند شد.

آموزش استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی در لینوکس

هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده و توسعه‌دهندگان همواره به دنبال روش‌های جدید برای ادغام قابلیت‌های قدرتمند آن در نرم‌افزارهای خود هستند.

برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کامپیوتری بیشتری در حال ارائه یکپارچگی با ChatGPT و چت‌بات‌های مشابه هستند تا کاربران خود را قادر سازند از فناوری‌های مدرن برای اهداف مختلف استفاده کنند.

انتظار می‌رود با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی، این مزایا را تجربه کنید:

  •  افزایش بهره‌وری به دلیل خودکارسازی وظایف تکراری.
  •  کاهش خطاهای انسانی.
  •  بهبود تجربه کاربری.
  •  دسترسی به قابلیت‌های جدید.
  •  حل خلاقانه مشکلات.

حال که با مزایای هوش مصنوعی برای لینوکس آشنا شدید، بیایید نگاهی به بهترین ابزارهای نرم‌افزاری با دستیارهای هوش مصنوعی موجود برای لینوکس بیندازیم.

پ.ن
آیا نیاز به خرید سرور مجازی آلمان دارید؟ لطفا بر روی لینک اون کلیک کنید! اگر نیاز به وی پی اس آلمان با آی پی تمیز و بدون محدودیت دارید کلیک کنید.

1. ONLYOFFICE Docs: نرم‌افزار اداری

ONLYOFFICE Docs یک مجموعه افیس متن‌باز است که اپلیکیشن‌های وب، دسکتاپ و موبایل را برای تمامی پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها ارائه می‌دهد. در مورد هوش مصنوعی برای لینوکس ، این مجموعه قابل نصب و یکپارچه‌سازی با تعداد زیادی از پلتفرم‌ها و ابزارهای نرم‌افزاری شخص ثالث است و امکان ایجاد یک محیط همکاری امن را فراهم می‌کند.

با بیش از ۴۰ اتصال آماده به کار، ONLYOFFICE Docs امکان همکاری در زمان واقعی روی اسناد را در راه‌حل‌هایی مانند Moodle، Nextcloud، WordPress، Drupal، Mattermost، ownCloud، Seafile، Alfresco، Confluence، Redmine و دیگر سیستم‌ها فراهم می‌کند.

این قابلیت‌ها باعث می‌شوند تا ONLYOFFICE Docs به یک ابزار بسیار کارآمد برای همکاری گروهی و مدیریت اسناد در محیط‌های متنوع تبدیل شود.

منوی زمینه ChatGPT در ONLYOFFICE Docs
علاوه بر مجموعه افیس آنلاینمبتنی بر خود میزبانی، 

ONLYOFFICE Docs یک کلاینت دسکتاپ رایگان دارد که روی تمامی توزیع‌های لینوکس کار می‌کند. جالب است بدانید که برخی از سیستم‌عامل‌های مبتنی بر لینوکس مانند Regata OS و Mauna Linux به‌طور پیش‌فرض ONLYOFFICE Desktop Editors را به عنوان بسته اداری اصلی ارائه می‌دهند.

ONLYOFFICE Docs کاملاً با فرمت‌های Word، Excel و PowerPoint سازگار است و به کاربران لینوکس اجازه می‌دهد تا انواع فایل‌های اداری از جمله اسناد، ارائه‌ها، صفحات گسترده، فرم‌های پرشدنی و PDF را ایجاد، ویرایش و به‌صورت گروهی مدیریت کنند.

در زمینه یکپارچه‌سازی با هوش مصنوعی برای لینوکس ، ONLYOFFICE Docs چند گزینه جالب دارد. اول از همه، این مجموعه با ChatGPT سازگار است که می‌توانید از طریق یک افزونه خاص به آن دسترسی پیدا کنید.

با نصب و فعال‌سازی افزونه ChatGPT، امکان تعامل با چت‌بات و استفاده از قابلیت‌های آن در حین ویرایش یک سند فراهم می‌شود. تمامی ویژگی‌های ChatGPT از طریق context منو (context menu) در دسترس هستند.

از مفیدترین ابزارهای آن می‌توان به تولید تصویر و متن، ترجمه، تحلیل کلمات، اصلاح دستور زبان و املاء، جستجوی اطلاعات و برقراری ارتباط اشاره کرد. شما می‌توانید به‌راحتی در هنگام کار بر روی اسناد خود با ChatGPT گفتگو کنید.

Conversation with ChatGPT in ONLYOFFICE Docs

در ONLYOFFICE Docs، شما می‌توانید به‌صورت رایگان از ChatGPT استفاده کنید. تنها نیاز است که یک حساب OpenAI با دسترسی به کلیدهای API معتبر داشته باشید.

2. Opera One: مرورگر وب مبتنی بر هوش مصنوعی

Opera One یک مرورگر وب محبوب برای لینوکس است که ظاهری مدرن و رابط کاربری به‌روز ارائه می‌دهد. در اصل، این آخرین نسخه مرورگر معروف Opera است که با قابلیت‌ها و عناصر طراحی جدید عرضه شده است.

ایده اصلی پشت Opera One ارائه ناوبری شهودی و تضمین تعامل روان بین کاربر و مرورگر است.

یکی از نوآورانه‌ترین ویژگی‌های Opera One، جزایر برگه (Tab Islands) است. جزایر برگه گروهی از برگه‌ها هستند که به راحتی قابل مدیریت، جمع یا گسترش هستند. این مفهوم برای ارائه فضای بیشتر و انعطاف‌پذیری بیشتر طراحی شده تا به شما کمک کند بر روی وظایف مرور خود متمرکز بمانید.

مرورگر وب مبتنی بر هوش مصنوعی

از نظر یکپارچه‌سازی با هوش مصنوعی، Opera One دارای دستیار هوش مصنوعی اختصاصی خود به نام Aria است. این دستیار از طریق یک پنل جداگانه در دسترس است، اما برای استفاده از قابلیت‌های آن باید یک حساب کاربری Opera داشته باشید.

Aria رایگان است و اطلاعات دقیق و به‌روز ارائه می‌دهد. در هنگام تعامل با این چت‌بات، می‌توانید سوالات خود را بپرسید، به دنبال اطلاعات جدید بگردید، محتوای جدید تولید کنید، و حتی از Aria بخواهید که به شما در نوشتن چیزی مانند یک ایمیل یا یک پست شبکه اجتماعی کمک کند.

گزینه دیگری که در دسترس است، یکپارچه‌سازی ChatGPT است. برای دسترسی به این چت‌بات، باید گزینه مربوطه را در تنظیمات مرورگر فعال کنید و سپس نماد آن در کنار نماد Aria در پنل سمت چپ ظاهر خواهد شد.

پس از آن، باید وارد حساب OpenAI خود شوید و از ChatGPT استفاده کنید. با فعال شدن، این چت‌بات می‌تواند تمام کارهای مرتبط با هوش مصنوعی مانند تولید محتوا، ترجمه، کمک به نوشتن و غیره را انجام دهد.

3. Smartcat: ترجمه هوشمند و سریع مبتنی بر هوش مصنوعی

Smartcat یک سرویس ترجمه قدرتمند است که با استفاده از مدل‌های شبکه عصبی و الگوریتم‌های تطبیق، ترجمه‌هایی با کیفیت بالا تولید می‌کند. اگرچه Smartcat عمدتاً برای ترجمه‌های مبتنی بر مرورگر طراحی شده، یک کلاینت رایگان برای لینوکس نیز دارد. برای ترجمه در دستگاه لینوکسی خود، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کرده و پس از نصب اپلیکیشن وارد آن شوید. طبیعتاً برای عملکرد صحیح سرویس نیاز به اتصال به اینترنت خواهید داشت.

با این ابزار می‌توانید فایل‌های جداگانه را ترجمه کنید، پروژه ایجاد کنید، نرم‌افزارها را بومی‌سازی کنید و حتی وب‌سایت‌ها را ترجمه کنید. یکی از مزیت‌های بزرگ این سرویس امکان همکاری با دیگران است. شما فقط باید آن‌ها را به فضای کاری Smartcat خود دعوت کنید تا به‌صورت مشترک کار کنید.

Smartcat – بستر ترجمه با هوش مصنوعی

با دعوت از هر کاربر به فضای کاری Smartcat، یک امتیاز به شما تعلق می‌گیرد . اما این یکی از معایب اصلی این سرویس نیز هست. طرح رایگان این ابزار تعداد محدودی کلمه برای ترجمه ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید فایل‌های بزرگ ترجمه کنید، باید آماده پرداخت هزینه باشید.

با این حال، اگر گه‌گاهی ترجمه می‌کنید، Smartcat کمک بسیار خوبی خواهد بود. ابزارهای هوش مصنوعی داخلی این سرویس محتوا و زبان‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید را تحلیل کرده و به‌طور خودکار مناسب‌ترین موتور ترجمه را برای تولید ترجمه دقیق انتخاب می‌کنند.

Smartcat از بیش از 280 زبان از جمله فارسی را پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند گلوساری‌ها و حافظه‌های ترجمه ایجاد کند که فرآیند ترجمه را آسان‌تر می‌کند. هرچه بیشتر با Smartcat ترجمه کنید، ترجمه‌ها دقیق‌تر خواهند شد.

 

4. PhotoGlimmer: ویرایش تصویر با هوش مصنوعی

PhotoGlimmer یک ویرایشگر تصویر کامل برای لینوکس نیست، بلکه برنامه‌ای با کاربرد محدود است که وقتی تنها نیاز به تنظیم روشنایی افراد در عکس‌ها بدون ویرایش پس‌زمینه دارید، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

این ویرایشگر از ابزارهای هوش مصنوعی (Mediapipe) و (OpenCV) استفاده می‌کند و می‌تواند تصاویر بزرگ را پردازش کند. یکی دیگر از مزایای این برنامه این است که به صورت محلی کار می‌کند و نیاز به اتصال اینترنت ندارد، که باعث می‌شود حریم خصوصی کاربران حفظ شود و تجربه کاربری بهتری در محیط‌های آفلاین فراهم گردد.

PhotoGlimmer – ابزار ویرایش تصویر با هوش مصنوعی لینوکس

نکته مثبت اصلی PhotoGlimmer این است که می‌تواند کیفیت عکس‌های شما را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشد، بدون نیاز به کار با تنظیمات یا فیلترهای پیچیده.

این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده با چند تنظیم است که به راحتی از طریق لغزنده‌ها قابل کنترل است. برخلاف سایر ویرایشگرهای محبوب تصویر، PhotoGlimmer کنترل کامل بر فرآیند جداسازی و روشنایی را به شما می‌دهد.

ابزارهای هوش مصنوعی PhotoGlimmer به‌صورت خودکار افراد در تصاویر شما را تشخیص می‌دهند و شما می‌توانید روشنایی را به‌طور دستی بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، می‌توانید افراد در پیش‌زمینه را روشن‌تر یا تیره‌تر کنید تا عکس‌ها طبیعی‌تر و بهتر به نظر برسند.

PhotoGlimmer یک جایگزین عالی برای ابزارهای ویرایش تصویر مبتنی بر ابر (cloud-based) است، چرا که تمام عکس‌ها به‌صورت محلی پردازش می‌شوند و شما اطلاعات و فایل‌های خود را با ارائه‌دهندگان یا طرف‌های ثالث به اشتراک نمی‌گذارید.

5. Cursor  ویرایشگر کد

Cursor یک ویرایشگر کد است که قدرت هوش مصنوعی را به دنیای توسعه نرم‌افزار می‌آورد. این ابزار برای برنامه‌نویسی جفتی با یک چت‌بات هوش مصنوعی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. Cursor برای لینوکس، macOS، و ویندوز در دسترس است و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا به‌صورت سریع‌تر و کارآمدتر روی پلتفرم‌های محبوب خود نرم‌افزار بسازند.

این ویرایشگر کد یک پروژه نسبتاً جدید است، اما نسخه فعلی آن دارای ویژگی‌های بسیار جذابی است که هم برای برنامه‌نویسان مبتدی و هم برای حرفه‌ای مفید خواهد بود.

با استفاده از این ویرایشگر، می‌توانید کد خود را نوشته و با کمک دستیار هوش مصنوعی داخلی آن را ویرایش کنید. همچنین، گزینه‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تنها با چند کلیک، کد جدیدی تولید کنید.

Cursor – ویرایشگر کد هوش مصنوعی برای لینوکس

یکی دیگر از نقاط قوت Cursor قابلیت تکمیل خودکار بومی آن است. این ابزار می‌تواند ویرایش بعدی شما را در کد پیش‌بینی کند و به شما این امکان را می‌دهد که سریع‌تر کدنویسی کنید.

ویژگی Chat به شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً با چت‌بات تعامل داشته باشید. به‌عنوان مثال، می‌توانید از چت‌بات بپرسید که آیا در کد شما باگ یا خطای نحوی می‌بیند. این تعامل با استفاده از نمادهای خاص امکان‌پذیر است.

علاوه بر این، یک ابزار برای رفع خطاها در ترمینال Cursor و همچنین گزینه‌ای برای گذاشتن یادداشت در فایل‌های شما وجود دارد. به این ترتیب، می‌توانید به سرعت متغیرها، متدها و انواع مختلف را درک کنید.

Cursor یک طرح رایگان ارائه می‌دهد که ممکن است برای برنامه‌نویسی فشرده کافی نباشد. با این حال، این طرح برای آشنایی با ویژگی‌های اصلی و رابط کاربری ویرایشگر ایده‌آل است. اگر از عملکرد ویرایشگر راضی هستید، می‌توانید به یکی از طرح‌های پولی متناسب با نیازهای حرفه‌ای خود ارتقا دهید.

چگونه ابزارهای هوش مصنوعی استفاده از نرم افزارها را در لینوکس متحول می‌کنند

ظهور ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر ChatGPT و تکنولوژی‌های مشابه، شیوه استفاده از نرم‌افزارها را تغییر داده است. به‌طور فزاینده‌ای، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های بیشتری با هوش مصنوعی ادغام می‌شوند و امکانات پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و انجام امور مختلف را آسان‌تر می‌کنند.

اگر به‌درستی از این اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای لینوکس استفاده شود، می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی بهره‌وری شما را به‌عنوان یک کاربر لینوکس افزایش دهند.

مطالب مرتبط: